امور مهندسي رودخانه ها و حفاظت سواحل

​​​​​​​بدون شك رودخانه ها نقش اساسي و كليدي در تأمين آب مورد نياز مصارف گوناگون بويژه طرحهاي توسعه آبياري و كشاورزي دراند. با وجود اين تا يكي دو دهه پيش اهميت بهره برداري پايدار از آنها چندان مورد توجه دست اندركاران مديريت توسعه منابع آب نبوده است. امروزه حوزه عمل مهندسي رودخانه گستره وسيعي از كارهاي مديريتي و فيزيكي را،از مديريت مهار سيلاب تا كنترل فرسايش و رسوب و همچنين ترابري آبهاي داخلي تا برنامه ريزي و مديريت كمي و كيفي منابع آب رودخانه و از ساماندهي رودخانه تا حفاظت و بهره برداري از آن و توجه به زيست بوم رودخانه و زيباسازي و كاربري تفريحي و ... را در بر مي گيرد.
مهندسين مشاور لار از بدو تشكيل كه مقارن با توجه به مقوله مهندسي رودخانه در حوزه مديريت منابع آب كشور بود با آگاهي از اهميت نقش رودخانه ، در فرايند توسعه و بهره برداري پايدار از منابع آب، اقدام به تشكيل بخش مهندسي رودخانه و سواحل به عنوان يكي از مجموعه هاي تخصصي شركت نمود.
اين بخش در مسير فعاليت و توسعه شركت و همواره با آن ضمن انجام مطالعات در زمينه هاي مختلف مهندسي رودخانه و سواحل و كسب تجربه و ظرفيت سازي در خصوص تربيت نيروي انساني و امكانات نرم افزاري و سخت افزاري ، توسعه و گسترش يافته و در ساختار شركت بعنوان يك بخش تخصصي فعاليت مي نمايد ضمن آنكه بر عمليات اجرايي دو طرح ساماندهي رودخانه ميناب و رودخانه ارس نظارت دارد و تعدادي نيز در دست مطالعه دارد.
 

پروژه های مهم